Georgië en Armenië, dec/jan 2016-2017, feb/mrt 2017 en augustus 2017

12 augustus 2017 - Tbilisi, Georgië

In oktober 2016 vertrok Vincent voor 12 maanden naar Georgië. Ons grote avontuur is begonnen! Eerst een jaar nagenoeg zonder elkaar om vervolgens ruim 7 maanden maanden 24/7 met elkaar door te brengen.

De eerste keer dat ik hem opzocht in Georgië was met Kerst en Oud en Nieuw 2016/2017. We verbleven voornamelijk in zijn huis in Mtskheta en maakte vanuit daar o.a. een uitstapje naar Telavi en Oud en Nieuw vierden we in de hoofdstad Tbilisi. Vuurwerk bekijken vanuit onze hotelkamer op de 18e verdieping van het Radisson en daarna een typisch Georgisch feestje in de feestzaal van het hotel, volksmuziek en heel veel alcohol! Je moet er van houden, ik vond het geweldig om mee te maken.

Prachtig om Georgië in de wintertijd te ontdekken! Koud, maar dankzij de sneeuw een sprookjesachtig landschap! In maart bracht ik een kort bezoek aan Georgië om vervolgens samen de warmte op te zoeken in Dubai (slechts 3 uurtjes vliegen). In augustus vloog ik wederom naar Georgië en dit keer in temperaturen vanaf 35 graden! Samen maakten we een rondreis in een 4x4 door Georgië en Armenië. We reden 1850km waarvan het grootste gedeelte door de bergen, echt waanzinnig!! We bezochten Juta waar we door de valleien konden hiken en in een deels transparante tent sliepen, we werden wakker met 4 koeien die ons aan het bewonderen waren! We reden daarna naar Kutaisi voor prachtige canyons en watervallen. In Borjomi bezochten we de waterbron en in Vardzia bezochten we de grotten. Nog 'even' een citytrip naar Yerevan en we waren weer een stempel rijker in ons paspoort en een landje verder op de bucketlist!  Uiteraard sloten we af met een bezoekje aan het wijngebied in Georgië. Wat een prachtig en veelzijdig land! Onderweg hebben we nog flink wat lifters meegenomen, Georgië is ook een uitstekend low budget backpack land. Liften gaat vrij gemakkelijk en slapen in de natuur is vaak ook geen probleem. We spraken o.a. een koppel dat 3 weken rond trok voor nog geen 300 euro p.p. Wij hebben ietsje meer uitgegeven, maar zijn dan ook iets meer op een goed bed en een warme douche gesteld. Eten en drinken is goedkoop en de wijnen zijn fantastisch! Ik voelde me er ook enorm veilig. Op het verkeer na dan, dat is wel even aanpassen en vooral scherp blijven. Maar zeker redenen genoeg om een reis naar Georgië te plannen! Ik kom er zeker nog eens terug!

Het jaar zit er nu bijna op en we tellen af naar onze grote reis!

1. Jolanda en Ad:
    10 september 2017
    mooi geschreven allemaal we vinden het erg leuk om jullie te volgen xxx
  2. Marion noordeloos:
    10 september 2017
    Ik/wij vinden het leuk om jullie reis te volgen 😃 Inclusief de mooie foto's en misschien filmpjes van de drone van Vincent 😃💋
  3. Sjors:
    10 september 2017
    Ziet er heel gaaf uit! We gaan jullie zeker volgen!
  4. Annette:
    Ik ga je lezen!
  5. Jeanette:
    11 september 2017
    Leuk verslag en ik ga jullie volgen! Hoe mooi, ben je al die maanden toch een klein beetje bij me☺
  6. Marie-José:
    11 september 2017
    We zijn reuze benieuwd naar jullie mooie en spannende verhalen
  7. Angelique:
    12 september 2017
    Mooi verhaal Nancy; ik ga je volgen!