Dubai maart 2017

1 maart 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Al 8 keer waren we op Dubai Airport geweest, maar nog nooit de stad gezien! Dubai is vanuit Georgië maar 3 uurtjes vliegen dus mijn bezoek in februari/maart 2017 was de perfecte gelegenheid om Dubai eindelijk te ontdekken!  Even het koude Georgië verlaten en de warmte (ca 28 graden) in Dubai opzoeken. Februari/maart is de perfecte periode om naar Dubai te gaan, vanaf april lopen de temperaturen op naar 45+ graden en dat is voor een city trip niet bepaald comfortabel. Uiteraard heb je ook een heerlijk strand, maar de meeste hoogte punten liggen in de stad of de woestijn. Dubai heeft een perfect metro netwerk en wij kozen dan ook een hotel direct aan het metrostation Ibn Batuta. Voor ca. 1 euro reis je naar alle eyecatchers en die zijn er genoeg! Dubai is over the top, alles is groot, groter en het liefst grootst. De hoogste toren (Burj Khalifa), de grootste fontein, het grootste aquarium (midden in Dubai Mall), het enige 7-sterren hotel ter wereld (Burj el Arab), een indoor skibaan en een indoor schaatsbaan, niets is te gek in Dubai. Wij verbleven er 5 dagen en dat was wat ons betreft voldoende om alles te zien en ook nog op het strand te relaxen.