Van droom naar werkelijkheid

24 september 2017 - Hilversum, Nederland

Hoe het allemaal begon                                                                                                          In 2014 maakten Vincent en ik onze eerste reis. We vertrokken richting Maleisië en Borneo. Een fantastische reis en dit smaakte direct naar meer! Al snel volgden er meer reizen naar o.a. Cambodja, Bali en Vietnam. Het reisvirus heeft ons besmet. Gedurende deze "korte" reizen begon het te kriebelen om er eens voor een wat langere periode op uit te trekken. We dachten in eerste instantie aan een maand of 3.

PDS
In juni 2015 volgde ik een personal development seminar, daar kwam o.a. aan bod wat nou nog je wensen/dromen zijn. Op mijn lijstje stonden natuurlijk een flink aantal landen die ik nog wilde bezoeken. Met het oog op de toekomst (huisje, boompje, baby?!) bedacht ik dat het qua tijd onmogelijk was om al deze landen in losse reizen te bezoeken. Het denken in kansen en mogelijkheden zat nog vers in het geheugen en ik begon de mogelijkheden te bekijken om dat rijtje landen eens samen te voegen tot 1 grote reis. Ik maakte wat berekeningen en al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat het heel goed mogelijk was en ik deelde mijn idee met Vincent. Heel veel overtuigingskracht had ik niet nodig en binnen no time groeide de periode van 3 maanden naar 6 maanden en uiteindelijk besloten we dat het 8 maanden moest worden. Vanaf dat moment stond voor ons vast dat we deze reis in 2017 gingen maken, no matter what! Potentiële vertrekdatum 1 juni 2017.

Baan en huizen
Het liefst hadden we de zekerheid dat 1 van de 2 een baan had bij terugkeer, maar we waren zelfs bereid om beide onze baan op te zeggen. We gingen met succes in gesprek met onze werkgevers en kregen allebei onbetaald verlof! Dat zat alvast mee, beide een baangarantie bij terugkomst! Volgende vraag was, wat doen we met onze huizen? We woonden nog apart van elkaar en hadden plannen om te gaan samenwonen. We kwamen op het idee om het huis van Vincent te verkopen, mijn huurhuis (te klein) op te zeggen en samen tijdelijk iets te huren zodat we deze huurwoning op konden zeggen als we aan de reis begonnen. Scheelt weer een hoop vaste lasten en zorgen als je op reis bent. En met ons doel duidelijk in het vizier gingen we verder aan de slag.

Uitzending
Naast onze droomreis had Vincent ook nog de wens om op uitzending te gaan, aangezien een uitzending de duur van een jaar heeft, gaven we dit de kans tot 1 januari 2017. Onze uiterlijke vertrekdatum was 1 januari 2018.
Ergens in mei 2016 lagen we samen aan het water in Loosdrecht en kreeg Vincent een telefoontje van de makelaar dat hij een mooi bod had op zijn huis. Yes, weer een stap dichterbij de reis! Nou nog een oproep voor een uitzending en dan loopt alles volgens plan bedachten we die middag. Nog geen 10 minuten later ging zijn telefoon en daar was het verzoek om op uitzending te gaan. Ons geluk kon niet op! Gaat het dan echt allemaal lukken? Het bleek om een uitzending te gaan van juni 2016 tot maart 2017, dus de potentiële vertrekdatum juni 2017 werd ineens heel erg haalbaar!
Kort voor vertrek bleek echter dat de uitzending niet doorging en het werd weer spannend of er nog op tijd een nieuwe aanbieding zou komen. In september kwam het verlossende telefoontje en uiteindelijk vertrok Vincent 3 oktober 2016 voor een jaar naar Georgië. Nieuwe vertrekdatum 1 november 2017, mooi binnen de termijn!

Een jaar zonder elkaar
Zoals jullie in de eerste blog hebben kunnen lezen, hebben we een geweldig jaar gehad met weer mooie reizen door Georgië, Armenië, Dubai en Italië. Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk om alleen te zijn, maar we hebben er alles aan gedaan om het zo bijzonder en aangenaam mogelijk te maken en dat is ons heel goed gelukt! Vincent komt volgende week thuis en dan hebben we nog ruim 3 weken om de laatste voorbereidingen te treffen en ons huis leeg te halen.

Inboedel
Alle grote meubels gaan weg en de overige spullen kunnen we bij mijn moeder opslaan. Vincent heeft zijn auto voor de uitzending verkocht en ik hoop mijn auto nog voor vertrek te verkopen. Met alleen nog een paar potten en pannen, kerstspullen en een goed gevulde backpack gaan we straks aan onze reis beginnen. En dat voelt heerlijk! Veel gestelde vraag is hoe we dat dan doen als we terug komen? Nou, dan beginnen we weer aan een heel nieuw hoofdstuk en de komende maanden gaan we eens goed bedenken hoe dat hoofdstuk eruit gaat zien :-)

1. Christianne:
    24 september 2017
    Fantastisch avontuur. Inspirerend omte volgen! Veel geluk
  2. Sonja:
    1 oktober 2017
    De toekomst kun je niet plannen, maar er komt nog heel veel moois op jullie pad! Zo is het leven nou eenmaal. Je moet het alleen kunnen zien 🤔
  3. Arnold:
    26 oktober 2017
    Ge-wel-dig ! Alle goeds toegewenst (y)